نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 37

مرجع ـ ۱

تایپوگرافی تجربی: نگاهی به آثار رُزماری تیسی

کریستف بیگنِنس 

سال ۱۹۴۰ در مجله‌ی انگلیسی آرکیتکچر رویوز از تایپوگرافی سوئیسی تجلیل شد: «تایپوگرافی سوئیسی همیشه خوب است.» موضوع این ستایش تایپوگرافی منطقیِ مکس بیل، ارنست کلر، ریچارد پل لوس و هاوس نویبورگ از مدرسه‌ی زوریخ بود. در سال‌های بعد طراحان گرافیک جوان‌تر از بازل و زوریخ به این جمع پیوستند و ایده‌هایشان را به اشتراک گذاشتند. در مقایسه با آثار طراحی گرافیک در انگلیس و امریکا که دم از سبک سوئیسی بین‌المللی می‌زدند کارهای این استودیوها بسیار بدیع به نظر می‌رسید.
به منظور درک بهتر اینکه چگونه رُزماری تیسی در قالب سبک سوئیسی منطقی می‌گنجد و چگونه این سبک را توسعه داده است، بجاست که به‌طور خلاصه نگاهی به وضعیت هنر گرافیک سوئیس در سال ۱۹۶۰ بیندازیم. باید از پیش گفت که وی مطالعات طراحی گرافیک خود را سال ۱۹۵۸ در زوریخ تکمیل کرد. بیشتر >

کریستف بیگنِنس 

این مقاله با همکاری انتشارات هه و مدیر آن جیانپینگ هه بازنشر شده است. تمام حقوق برای ناشر محفوظ است.

زنان و دیزاین

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

زنان و دیزاین: چه چیزی عوض شده؟

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی ـ ۱

وقتی پای یک زن در میان است! درباره‌ی پریسا تشکری و فعالیت‌هایش

مجید کاشانی

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی ـ ۲

با چمدانى پر از دیزاین؛ نگاهی به کارهای میترا شاهسوند

علیرضا مصطفی‌زاده

> بیشتر

طراحی امروز

مقاله‏‌ای درباره‏‌ی آنته لنز

وانینا پینتر

> بیشتر

روبه‌رو

ساختِ اطلس: روبه‌رو با آستريد اِستاورو

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع ـ 2

لوسیل تنازاس: یک خانه به‌دوش فرهنگی

علی رشیدی

> بیشتر

آرشیو ـ ۱

زنان طراح: گذر شهاب‌ها

علی‭ ‬بختیاری

> بیشتر

آرشیو ـ ۲

به‌خاطرِ دلشیفتگی به حروف؛ کرول والر و کلوپ طراحان تایپ

پویا احمدی

> بیشتر

گوناگون

جایگاه پیرایه: جنگل تایپوگرافی مرین بنچیز

روشنک کیقبادی

> بیشتر