نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 39

طراحی امروز

غول‌های تبلیغاتی دنیا

بابک معدن‌دار

از شكل‌گيرى آژانس‌هاى تبليغاتى نزديک به ١٠٠ سال مى‌گذرد و تفكرات خيابان مديسون تا امروز ادامه پيدا كرده و به فراخور نياز مخاطب و مشترى دستخوش تغييرات زيادى شده است؛ تغييراتى كه اين روزها به دلايل متعدد مانند رفتار رسانه‌اى مخاطب، با سرعت قابل توجهى در حال پيشرفت است. 
همگام با برندها كه در حوزه‌ی توليد، فروش و بازاريابى پيشرفت كردند، آژانس‌هاى تبليغاتى نيز دانش خود را در حوزه‌هاى مرتبط با ارتباطات مخصوصاً بازاریابی گسترش دادند تا با ادراک دقيق‌ترى از نياز مشترى، به آنها راه‌حل ارائه دهند. امروزه طراحان و مديران هنرى به خوبى مى‌دانند كه آثار آنها مى‌بايست در  مسير اهداف و استراتژى بازاریابی باشد. در واقع آژانس‌ها فضاى خالى بين تبليغات و بازاریابی را از طريق تخصص آى ام سى  (ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی) پر كردند كه فصل مشترک هر دو صنعت بود. پس از بلوغ صنعت بازاریابی و در نتيجه رشد دفاتر و شركت‌هاى تبليغاتى در دنيا مخصوصاً در ايالات متحده، شبكه‌ها و هلدينگ‌هاى بزرگى پديدار شدند كه امروزه به غول‌هاى بازاریابی معروف هستند. در  ادامه به اختصار شش غول بين‌المللى بازاریابی معرفی می‌شوند:

دبليو پى پى در سال ١٩٨٥ تأسيس شد و دفتر مركزى آن در لندن واقع شده است. در ١١٢ كشور دنيا ٣٠٠٠ دفتر دارد و ٤٠٢ شركت و آژانس زير‌مجموعه دارد. با درآمدى بالغ بر ١١ ميليارد پوند در سال ٢٠١٥، بزرگ‌ترين گروه تبليغاتى دنيا به شمار مى‌رود و در زمينه‌هاى برندينگ و هويت برند، بينش مصرف‌كننده، ديزاين، ديجيتال، بازاريابى، تحقيقات بازار، برنامه‌ريزى، روابط عمومى و بازاريابى رابطه‌اى۸ فعاليت مى‌كند. 

بیشتر >

بابک معدن‌دار

متولد بهمن ۱۳۵۸، مدیر ایده‌پردازی آژانس تبلیغاتی داروگ است.او کار خود را از طراحی گرافیک و عکاسی شروع کرده و در این حوزه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعددی شرکت کرده و جوایزی نیز کسب کرده است. او در این سال‌ها کمپین‌های مختلفی برای برندهای داخلی و خارجی طراحی کرده مانند؛ پپسی، سامسونگ، دنون، رنو، سیگنال، نسکافه، ال‌جی، همچنین بانک ملت، چی‌توز، تارومار، دماوند، روزانه و غیره. او در این سال‌ها تجربه همکاری با بزرگان ارتباطات و تبلیغات دنیا مانند دی‌ دی بی و دبلیو پی پی را کسب کرده است. babak.madandar@daarvag.com

طراحان گرافیک، بیگانگان آشنا

علی رشیدی

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

پرونده‌ی یک مبتلا به او سی پی دی؛ درباره‌‏ی علی افسرپور و کارهایش

سیامک پورجبار

> بیشتر

پروژه

فستیوال بهـار؛ تجربه‏‌ی هنر شهری در مشهد

احسان مهدوی

> بیشتر

روبه‌رو

عینی، ذهنی و بصری؛ روبه‌رو با فیلکس ففلی (استودیو فایکسن)

پویا احمدی

> بیشتر

مرجع

طراحی برنامه؛ بزرگداشت کارل گرشتنر

پگاه احمدی

> بیشتر

آرشیو ـ ۱

فراتر از زمان؛‌ نگاهی به یک دوره‌ی تاریخی درخشان

معراج قنبری

> بیشتر

آرشیو ـ ۲

یک اتفاق ویژه

علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی

> بیشتر

گوناگون ـ ۱

مشما؛ عروسک‌های رضا و امیر علوی

سهراب مالمیر

> بیشتر

گوناگون ـ ۲

ادباسترز؛ هیاهوگران فرهنگی

روشنک کیقبادی

> بیشتر