نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان ۳۶

آرشیو

زندگی: طلق، کاغذ، قیچی؛ طراحی تیتراژهای نصرت‌کریمی

علی‭ ‬بختیاری

مجله‏ی «نشان» در شماره‏ی هفدهم، تابستان ۱۳۸۷ مقاله‌ای با عنوان «خیلی دور، خیلی نزدیک – پنج دهه طراحی تیتراژ فیلم در ایران» نوشته‏ی رامین شیخانی منتشر کرد. همزمان با نمایشگاه «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران، ۱۳۶۰-۱۳۳۰» در موزه‌ی هنرهای معاصر تعدادی فیلم و انیمیشن از محصولات وزارت فرهنگ و هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در آمد که برخی برای اولین بار و برخی بعد از پنج دهه به‌نمایش در آمدند. از این جمله، می‌توان به نمایش تعدادی از آثار نصرت کریمی در وزارت فرهنگ و هنر اشاره کرد که بیش از چهار دهه از آخرین نمایش آنها می‌گذشت و برای بسیاری از مخاطبان بخش سینمایی این رویداد، «تماشاخانه‌ی کارنامه» تازگی داشت. بررسی طراحی تیتراژ این فیلم‌ها را در این مقاله در کنار مقاله‏ی فوق‌الذکر بخوانیم...

بیشتر >

علی‭ ‬بختیاری

کیوريتور و محقق ­هنر مدرن و معاصر، برگزارکننده‌­ی نمایشگاه‌های گوناگون و مؤلف كتاب‌هاى مختلفی با موضوع هنر و طراحی گرافيک است؛ کتاب‌هایی چون «کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران»، «فريدون آوِ طراح» و «مجموعه آثار على‌اكبر صادقى». پروژه‌ی «اِى بى بوكنس» (اولين پروژه‌ی خاورميانه‌اى توليد كتاب دستى هنرمندان) را نيز در سال ٢٠١١ پايه‌گذارى كرد و با هنرمندانى مانند فريده لاشايى، پرويز تناولى، پروانه اعتمادى، على­‌اكبر صادقى و فرشید مثقالی همكارى كرده است. alibakhtiari85@gmail.com

طراحی‭ ‬گرافیک‭ ‬غیرغربی

ساعد مشکی

> بیشتر

نظر

زیباشناسی پسا‌دوگانه‌ای 1

روشنک کیقبادی

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

الفی در حروف پیدا شد؛ دامون خان‌جانزاده

محمدرضا عبدالعلی

> بیشتر

پروژه

کارنامه‌ی تصویر ایرانی

پیمان پورحسین

> بیشتر

طراحی امروز

در ستایش حروف عربی

پویا احمدی

> بیشتر

روبه‌رو

مرد‌ِ کوه‌نورد: استانلى وونگ

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع

پیشروان و ساماندهان طراحی گرافیک ژاپن

مگی کینسر سایکی‌

> بیشتر

یادبود

باید مطلقا مدرن بود: به‌یاد عباس کیارستمی

ابراهیم حقیقی

> بیشتر

گوناگون

آی‌ــ‌جوسی‭ ‬در‭ ‬پاسخ‭ ‬به‭ ‬“چه‌چیز‭ ‬باعث‭ ‬می‌شود‭ ‬من‭ ‬آفریقایی‭ ‬باشم؟” 2

پگاه احمدی

> بیشتر