نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 45

رو‌به‌رو

هیچ‭ ‬مرزی‭ ‬وجود‭ ‬ندارد؛ رو‌به‌رو‭ ‬با‭ ‬نویل‭ ‬برادی

میترا شاهسوند

نویل‭ ‬برادی،‭ ‬دانش‌آموخته‌ی‭ ‬کالج‭ ‬چاپ‭ ‬لندن‭ ‬است‭. ‬به‭ ‬گفته‌ی‭ ‬خودش‭ ‬استادان‭ ‬کالج‭ ‬هنوز‭ ‬برای‭ ‬پذیرفتن‭ ‬کارهای‭ ‬پیشرو‭ ‬او‭ ‬آماده‭ ‬نبودند،‭ ‬چنانچه‭ ‬یک‌بار‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬طراحی‭ ‬یک‭ ‬تمبر‭ ‬پستی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬سردیس‭ ‬ملکه‭ ‬را‭ ‬چرخانده‭ ‬بود،‭ ‬تقریباً‭ ‬از‭ ‬کالج‭ ‬اخراج‭ ‬شد‭. ‬اما‭ ‬به‭ ‬کشف‭ ‬مرزهای‭ ‬جدید‭ ‬در‭ ‬طراحی‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭ ‬تا‭ ‬اینکه‭ ‬به‌عنوان‭ ‬مدیر‭ ‬هنری‭ ‬مجله‌ی‭ ‬فِیس‭ ‬استخدام‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬مدیریت‭ ‬هنری‭ ‬مجلات‭ ‬و‭ ‬روزنامه‌های‭ ‬بسیاری‭ ‬به‭ ‬او‭ ‬واگذار‭ ‬شد‭. ‬او‭ ‬دو‭ ‬روزنامه‌ی‭ ‬معروف‭ ‬انگلیسی‭ ‬گاردین‭ ‬و‭ ‬آبزرور‭ ‬را‭ ‬نیز‭ ‬طراحی‭ ‬کرده‌است‭.‬ برخوردِ‭ ‬پیشرو‭ ‬و‭ ‬شجاعانه‌ی‭ ‬برادی‭ ‬با‭ ‬ارتباطات‭ ‬بصری،‭ ‬چشم‌اندازهای‭ ‬جدیدی‭ ‬را‭ ‬به‌روی‭ ‬زبان‭ ‬تصویری ‬گشود‭. ‬در‭ ‬سال‭ ‬۱۹۸۸‭ ‬انتشارات‭ ‬تیمز‭ ‬اند‭ ‬هادسن‭ ‬دو‭ ‬کتاب‭ ‬از‭ ‬کارهای‭ ‬او‭ ‬منتشر‭ ‬کرد؛‭ ‬کتاب‌هایی‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬سرعت‭ ‬تبدیل‭ ‬به‭ ‬پرفروش‌ترین‌های‭ ‬دنیا‭ ‬شدند‭. ‬در‭ ‬ادامه،‭ ‬موزه‌ی‭ ‬ویکتوریا‭ ‬و‭ ‬آلبرت،‭ ‬نمایشگاهی‭ ‬از‭ ‬آثار‭ ‬برادی‭ ‬به‭ ‬نمایش‭ ‬گذاشت‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬گفته‌ی‭ ‬خود‭ ‬او‭ ‬بحث‌های‭ ‬زیادی‭ ‬را‭ ‬میان‭ ‬همکاران‭ ‬و‭ ‬رقبا‭ ‬برانگیخت‭ ‬و‭ ‬موجب‭ ‬شد‭ ‬برادی‭ ‬برای‭ ‬سال‌های‭ ‬زیادی‭ ‬در‭ ‬سکوت‭ ‬خبری‭ ‬به‭ ‬فعالیتش‭ ‬ادامه‭ ‬‌دهد‭. ‬ بیشتر >

میترا شاهسوند

، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی طراحی گرافیک از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او پس از اخذ مدرک لیسانس برای ادامه‌ی تحصیل به کشور انگلستان رفت و پس از دریافت مدرک بی‌تِک در رشته‌ی طراحی با تایپ در ارتباطات گرافیک از کالج چاپ لندن، موفق به اخذ فوق لیسانس در رشته‌ی رسانه و ارتباطات از دانشگاه لِستِر گردید. او به‌عنوان استاد مدعو در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرسه‌ی ارتباط بصری ویژه به‌تدریس مشغول است. شاهسوند درحال حاضر در استودیوی شخصی خود «دفتر طراحی میترا شاهسوند» به صورت تخصصی به طراحی برند می‌پردازد.

بودن‭ ‬یا‭ ‬نبودن

مجید عباسی

> بیشتر

سامان‌گر، پلیس، یا معلم نادان

پویا احمدی

> بیشتر

یادگیری‭ ‬از ولانس، درباره‌ی‭ ‬آموزش‭ ‬از‭ ‬طریق‭ ‬علایق‭ ‬مشترک

نینا پایم/ کُرین گیزل

> بیشتر

طراحی‭ ‬معاصر‭ ‬ایرانی

هر‭ ‬که‭ ‬صیقل‭ ‬بیش‭ ‬کرد‭ ‬او‭ ‬بیش‭ ‬دید؛ مروری‭ ‬بر‭ ‬طراحی‌های‭ ‬بهمن‭ ‬اسلامی

امیرمهدی مصلحی

> بیشتر

طراحی‭ ‬امروز‭ ‬ـ ‭ ‬۱

در‭ ‬کلا‌س‌هایتان‭ ‬چه‭ ‬تدریس‭ ‬می‌کنید؟

الکس دوژه

> بیشتر

طراحی‭ ‬امروز‭ ‬ـ‭ ‬۲

طراحیِ‭ ‬مشارکتی‭

روژه کلَپ

> بیشتر

مرجع

برخی‭ ‬رویکردهای‭ ‬آموزشی‭ ‬در‭ ‬مورد‭ ‬طراحی‭ ‬حروف‭ ‬غیر‌لاتین

فیونا‭ ‬راس

> بیشتر

آرشیو‭ ‬ـ ‭ ‬۱

از‭ ‬هنر‭ ‬تا‭ ‬دیزاین؛‭ ‬درباره‌ی‭ ‬تاریخچه‌ی‭ ‬آموزش‭ ‬طراحی‭ ‬گرافیک‭ ‬در‭ ‬ایران

معراج قنبری

> بیشتر

آرشیو‭ ‬ـ‭ ‬۲

ای‭.‬جی‭.‬آی‭ ‬و‭ ‬دانشجویان

سارا اسنایت

> بیشتر

گوناگون

اعتصاب‭ ‬و‭ ‬شورش

کریس لی

> بیشتر